Strany
vydává Zdeněk Šraier
Strany potápěčské
zavřít

Napište hledaný výraz a stiskněte Enter

Hostěradice

Hodnocení lokality
0 - Velmi pěkná
(hodnotilo 149 potápěčů)
Průměrné teploty vody v hloubce po měsících
leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec
2°C 3°C 6°C 6°C 8°C 11°C 13°C 13°C 17°C 11°C 9°C 4°C
Obrázky lokality
Celkový pohled - obrázek poslal Tichý David
Popis lokality

Lom je nyní na potápění v nájmu klubu potápěčů Manta Znojmo. V lomu je povolené potápění bez omezení. Na přístupové cestě je brána, která je uzamčená. Na požádání bude klíč zapůjčen, ale jen pro potřeby sjetí autem k vodě, vyložení věcí a znovu vyjetí a zaparkování auta v arealu mezi bránami. Neparkovat prosim na parkovišti rybářů. Klíč od lomu je možné zapůjčit na benzínce BENALE s.r.o., Miroslav oproti předložení potápěčské licence a zápisu do knihy zápůjček a poplatku 100kč za potapěče. Poplatek bude použit ke zlepšení situace v lomu.

Návštěvníkům se ukládá za povinnost dodržovat obecné zásady bezpečnosti, ekologie, dobrých mravů, požární ochrany a členům Svazu potápěčů Moravy a Slezska svazových směrnic.

V lomu se stále pohybují rybáři. S potápěním jsou srozuměni. Jednejte s nimi slušně, i když nemají žádné práva k omezování potápění,či nařizování. Ale budou pověřeni dohlížením na parkování aut na parkovišti a budou moci vás na to upozornit. Pokud by došlo k problému, volejte p. Martin Vystyd, tel. 604 244006 nebo p. Vlastimil Komárek, tel. 603 851330

V lomu se také mohou objevit pověření zaměstnanci Lesů ČR, kterým lom stále patří. Mají jakékoliv právo vyplývající ze zákona či jejich vnitřních nařízení. Chovejte se k nim prosím slušně a respektujte jejich nařízení.

V lomu prosím dodržujte pořádek, vždy po sobě vše ukliďte a odpadky vhazujte do koše.

Nepoužívejte lom a přilehlé prostory jako WC. Přispívali byste tím ke zhoršování kvality vody a viditelnosti a okolnímu zápachu.

Návštěvníkům, kteří nejsou členy rybářského svazu, se zakazuje lov ryb. Potápěčské obci se zdůrazňuje zákaz lovu ryb za použití potápěčských přístrojů a vybavení pro lov ryb.

Pod vodou najdete uložené lahvinky s dobrým vínem. Kdo najde, je jeho a večer může koštovat. Tak hledejte. Budeme rádi, pokud nás o nálezu budete informovat a můžete přidat i fotečku na mail: martinvystyd@mantaznojmo.cz nebo www.mantaznojmo.cz. Je to jen kvůli orientaci, abychom mohli průběžně doplnit.

Podle místních rybářů zde má být hloubka až 15 metrů, my jsme však našli maximálně 11 metrů. Z ryb jsou v lomu k vidění kapři, okouni, tolstolobici a sumci, dále pak také raci. Pod vodou je k vidění také spousta zatopených stromů. Voda stále stoupá a k 15.3.2015 byla naměřena hloubka 13 metrů.

Atrakce:

• dřevěno-kovová truhlice 500/300/350mm - geocache.
  • Potapěč zavěšený na stromě
  • Vodník s dýmkou
  • Barel s hrou člověče nezlob se
  • Model ponorky
  • Jachta třídy Vaurien

Více fotek a videí najdete zde: http://manta-znojmo.rajce.idnes.cz

Doplnění 21.4.2020 :

Příjezd k lomu je oplocený a osazen bránami. Kliče od lomu lze vyzvednout na benzínce BENALE, s.r.o., Miroslav

Doplnění z potápění v červenci 2020:

Při přeplavání lomu napříč od skalního hřebínku, který je vedle vstupu do vody, nalezena hloubka 14 m. Takže jen takový malý update. Petr Barák (barak.petr@post.cz).

Vloženo 25.02.2006. Údaje naposledy změněny dne 11.08.2020
Stavy lokality
Datum a čas Hloubka Teplota [°C] Viditelnost [m]
Hodnocení [m] Vzduch Voda max. Voda min. Nahoře Dole
19.09.2020 14:50 13,4 23 20 19 10 1
0 Po obědě a pokecu vyrážíme na druhý ponor. Tentokrát jdeme kolem skal cestou tam v hloubce 8-9m a za platem se sudy se vracíme hloubkou 4m coš byl supr tah, pač si užíváme tu nejlepší viditelnost na lomu. Potkali jsme obřího bílého kapra (mastodont) spousty štik, kapříky. Prostě nádherné potápění. Z okolních lokalit, kam pravidelně jezdíme asi letos nejlepší :) Fotečky z akce na našem webíku www.alkyon.cz (Zapsal Svoboda Tomáš Suchdol)

19.09.2020 11:20 10,7 20 20 20 10 1
0 Počasí dnes ideální - sluníčko svítilo a teplotně taky akorát. Pod vodou u skalní stěny suprová viditelnost 10m a držela se až do hloubky 8-9m, pak je zlom a viditelnost jde razantně dolů max. 1m. Teplotně voda až do hloubky 9m měla stále 20°C, což ocenili hlavně všichni v mokráčích. K vidění mraky kaprů (jako v prasečáku) štiky, candát, raci. Za platem se sudy se viditelnost ale dost zhoršila - max. 5m, ale i tak super. Na břehu dnes spousta kamarádských rybářů :) Jen při zamykání brány při příjezdu se mi podařilo drápnou hlavou o žiletkový drát (tekla krev) :( Lom na potápění suprový, ale ty žiletkové ostnaté dráty jsou fakt hnus co se mě nelíbí :( Fotky z akce na našem webíku www.alkyon.cz (Zapsal Svoboda Tomáš Suchdol)

11.09.2020 16:15 12,5 25 21 19 8 1
0 Domluvili jsme se s panem Martinem Vystydem, že ještě před závody uděláme rychlý ponor. Počasí bylo ideální. Sluníčko krásně svítilo. Voda teplá, na hladině 21,5. Viditelnost velice dobrá. Hned po zanoření jsme našli ležící a číhající štiku. Provokativně si před námi zívla. Podél břehu parkovaly další štiky. U plata ve stromečku byla další. Pod platem další. Ve stromech byli zase zaparkovaní candáti. Asi 7 kusů. Ve stromě nad potápěčem byly 4 štiky u sebe. Celkem jsme jich viděli možná 15. Jachta byla asi v mlžném oparu, tak jsme tam ani nejeli. Jeden rak byl kousek od vodníka. Kapři se proháněli s hejnem perlínů a plotic hned pod cestou. Sumce jsme bohužel neviděli ani jednoho. Dole pod 8m bylo hodně zkaleno. Ale z 8m byly vidět na hladině vlnky. Asi jsem po ponoru ztratil snubní prsten z bílého zlata. Je na něm vyryto 6.6.2009. Kdybyste někdo náhodou našli, dejte mi prosím vědět. Mohl by být někde okolo převlékacího betonu nebo ve vodě na příjezdové cestě do 10m od břehu. Jak jsem se vyslékl z neoprenu, tak jsem se šel umýt do vody. Fakt nevím. (Zapsal Plaček Ondřej)

08.09.2020 15:00 25 18 2
0 Od pátku odpoledne bude pro potapěče lom uzavřen. V sobotu bude lom přístupný jen potápěčům a veřejnosti kteří se budou účastnit akce Najdi si svůj poklad. Více info na:https://mantaznojmo.cz/najdi-svuj-poklad-2020/ . Pokud se nebudete účastnit této akce prosím Vás o respektování zákazu vstupu. Děkujeme (Zapsal Vystrčil Vladimír)

03.09.2020 18:20 13,8 23 21 17 10 1
0 Při příjezdu mě děsí ostnaté (žiletkové) dráty na plotech - připadal jsem si jak v Birkenau :( Pod vodou na západní straně lomu suprová viditelnost až 10m, ale jen do max. 6-7m, pak se to kazí a dole je už skoro nulová. Tepelný zlom v hloubce 10m. Viděli jsme spousty prchajících kapříků. U plata a sudu spousty štik. Na břehu jsme pokecali s fajn partou potápěčů z Brna :) Takže krásná akce. Fotky hodím jako vždy na náš webík www.alkyon.cz (Zapsal Svoboda Tomáš Suchdol)
Mapka
Blízké lokality Stát Typ Kudy tam
Dalešická přehrada - hráz Česko Sladká - přehrada 23 km / 331°
Dalešická přehrada - chata (zátoka Lavičky) Česko Sladká - přehrada 28 km / 329°