Strany
vydává Zdeněk Šraier
Strany potápěčské
zavřít

Napište hledaný výraz a stiskněte Enter

Lot - Gouffre de Poumayssen

Hodnocení lokality
0 - Výnikající
(hodnotilo 2 potápěčů)
Průměrné teploty vody v hloubce po měsících
leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec
- - - - 13°C - - - - 14°C - -
Obrázky lokality
Mapka lokality ze základny - obrázek poslal Hejhal Stanislav
Popis lokality Příjezd stejný jako ke Gouffre de Cabouy. Asi 5 km západně od Rocamadour. Příjezd od Rocamadour po D32 směr Couzou. Po vyjetí stoupaní nad Rocamadour se dostaneme na rovinku, kde odbočíme u osamělého domu vpravo na úzkou asfaltku do malé vesnice Máges, projedeme ji a sjedeme prudké klesání do údolí Vallée Séche. U kříže pod kopcem pokračujte vlevo a asi po 500 m sjeďte vlevo dolů k objektu vodárny. Okolo jezírka (Cabouy) lesem asi 900 m na malou mýtinu a 30 m vlevo je skalní portál nad malým vstupním jezírkem.

Druhá cesta s možností příjezdu až k jeskyni je ale pouze pro auta 4×4. Neodbočíte do Máges, ale asi o 300 m dál, vpravo na kamenitou úvozovou cestu zarostlou po stranách houštinami. Asi po 1,5 km dost špatnou cestou dojedete na mýtinu, kde cesta pro auta končí. 30 m vpravo je portál jeskyně.

U vstupního jezírka jsou rezaté, již nepoužitelné schůdky. Vstup v jezírku je celkem malý, snadno kalivý komín do stropu dómu velkého přibližně 10×15 m. Po proudu je je možno traverzovat do Cabouy. Pozor na souběžné šňůry, křížení a neznačené odbočky. Při větším proudu je cesta do Cabouy vzhledem k možným problémům s orientací a návratem zpět riskantní.

Proti proudu (severovýchodním směrem) klesá prostorná jeskyně do 14 m, po 300 m jste v hloubce 21 m. Po dalších 200 m, za ostrou zatáčkou, je hloubka 15 m, postupně stoupá do 11 m a zužuje se. Pokračuje malou pasáží po levé straně. Celková délka sifonu je asi 1000 m.

Podle průzkumu z r. 88 je za sifonem suchá část dlouhá asi 1.5 km. Podle jiných informací je nyní asi 900m od vstupu kamenný zával (neověřeno).

.::28.5.2011::. Uvádím ještě další souřadnice. Podle výše uvedených jsme lokalitu hledali poměrně dlouho. Snad budou ku pomoci: N44.790215° E01.592798°
Vloženo 21.04.2009. Údaje naposledy změněny dne 28.05.2011
Stavy lokality
Datum a čas Hloubka Teplota [°C] Viditelnost [m]
Hodnocení [m] Vzduch Voda max. Voda min. Nahoře Dole
16.10.2018 11:00 28 25 14 14 2 10
0 Velice pěkná viditelnost. (Zapsal )