Strany
vydává Zdeněk Šraier
Strany potápěčské
zavřít

Napište hledaný výraz a stiskněte Enter

Lot - Gouffre de Cabouy

Hodnocení lokality
0 - Velmi pěkná
(hodnotilo 4 potápěčů)
Průměrné teploty vody v hloubce po měsících
leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec
- - - - 12°C - - - 15°C 14°C 13°C -
Obrázky lokality
Mapka lokality ze základny - obrázek poslal Hejhal Stanislav
Popis lokality Vývěr řeky L´Ouysse 5 km západně od Rocamadour. Příjezd od Rocamadour po D32 směr Couzou. Po vyjetí stoupaní nad Rocamadour se dostaneme na rovinku, kde odbočíme u osamělého domu vpravo na úzkou asfaltku do malé vesnice Máges, projedeme ji a sjedeme prudké klesání do údolí Vallée Séche. U kříže pod kopcem pokračujte vlevo a asi po 500 m sjeďte vlevo dolů k objektu vodárny.
Vývěr je oplocené jezírko o průměru asi 30m. Vstup je pěšinou houštinami podél kamenné přepadové hráze. Portál jeskyně je v hloubce asi 18 m pod sací trubkou vodárny. Jeskyně zde prudce klesá do hloubky 32 m, dále pozvolna stoupá, na 550m je hloubka kolem 8m. Potom zase rychle klesá na hloubku 21m a zase pomalu stoupá. Na 900 metru je vlevo nahoru komín do Gouffre de Poumayssen. Jeskyně dále pokračuje v hloubce kolem 22 m a končí na 1680 m kameným závalem.
Viditelnost je po celý rok do 5 m, občas se na jaře po dešti na několik dní zlepší až na 12-18 m. Na podzim bývá hladina vody i o několik metrů níže.
Jeskyně má převážně tvar tunelu asi 4x5m, občas se několikanásobně zvětší. Vzhledem k viditelnosti kolem 5m, kdy je často vidět kromě šňůry jen dno a nebo jedna boční stěna, je nutné důsledné sledování a značení šňůry. To platí hlavně v partiích za 500m. kde je mnoho neznačených odboček, křížení a několik souběžných šňůr. (je potřeba až 20 ks směrových šipek). Odbočka na Poumayssen a pokračování za ní je značeno izolovaným drátem.
Proplavání Cabouy - Poumayssen a zpět na OC s rozumnou konfiguraci je dost obtížné, se scooterem je to záležitost na pár desítek minut.
Cabouy je povrchově spojen s Poumayssen lesní pěšinou začínající za vodárnou. Po obejití jezírka vývěru je možné dojít po lesní cestě (asi 3 km) k vývěru Gouffre de St. Sauveur. Projet se tudy v r.2007 nedalo, cesta byla zahrazena kameny a asi po 2 km na konci lesa byla zahrazena dřevěným zátarasem.

--2011-- Drát je odstraněn a smotán, značení a vyvázání je slušné. Středem vede hlavní šňůra, odbočky jsou označeny ne zrovna logicky, odbočka na Poumayssen je navázána přímo na hlavní linku a označena. Vlastní značky-šipky se určitě hodí, 20ks nebude třeba. --
Vloženo 20.04.2009. Údaje naposledy změněny dne 21.10.2011
Stavy lokality
Datum a čas Hloubka Teplota [°C] Viditelnost [m]
Hodnocení [m] Vzduch Voda max. Voda min. Nahoře Dole
26.10.2017 11:00 30 24 15 14 5 20
0 Cabouy - Poumassen a zpět na nohy. Celkem 2 hodiny ve vodě. Od kolegy na OC super výkon a skoro bez deka díky zvoleným směsím. Nádherný ponor ! (Zapsal Janeček Mako)

24.05.2011 13:00 32 30 16 12 0,3 7
0 Zapsal

20.09.2009 12:00 31 30 15 15 1 30
0 Opět obecné hlášení z tohoto týdne. Velmi pěkné podmínky, po 3 letech se konečně trefilo do týdne kdy to tam stálo za to. Na pouymassen jsme se nedostali, celkem jsme se dostali na 420m a zpět, celkem nám naskákalo deko při objevení pijavice (30cm) u vstupu ve 30metrech, takže celkem 30min DEKO:) vše ok (Zapsal Václavík Petr)

10.11.2007 10:00 31 15 14 13 4 4
Cabouy - Poumassen a zpět, scooter (Zapsal Bíba Jiří)